דגשים לתביעה נכונה
במידה והנך מעוניין לבצע את הניתוח באמצעות רופא שאינו בהסדר עם חברת הביטוח (לארגונים שהחידוש האחרון של הפוליסה היה לפני 1.7.2016), מומלץ לבדוק היטב עם חברת הביטוח מהו סכום ההחזר הצפוי מחברת הביטוח לפני שאתם מתחייבים לרופא המנתח. לרוב תגלו שקיים פער משמעותי שאותו תצטרכו לממן. לחלופין, ניתן בהחלט להתמקח עם הרופא או לשקול ברצינות לבחור רופא אחר הנמצא בהסדר עם חברת הביטוח. בכל מקרה במידה ויש ספקות מומלץ להיוועץ עם משרדנו.
בחלק מהפוליסות לא ניתן כלל לקבל החזר מחברת הביטוח עבור רופא שאינו בהסדר. לכן יש לבחון את הנושא היטב לפני חתימה עם הרופא.
בכל משלוח פקס לחברת הביטוח, עם תביעה או כל חומר אחר, מומלץ מאוד להתקשר למוקד התביעות של חברות הביטוח כ-24 שעות לאחר משלוח הפקס ולוודא שכל החומר שנשלח על ידיכם , אכן התקבל בחברת הביטוח. במשלוח דוא"ל ניתן לבקש בגוף המייל (באפשרויות) אישור מסירה/ קריאה.
מומלץ לוודא מהם זכויותיכם במסגרת הביטוח המשלים של קופות החולים שלכם, מובטח שתופתעו לטובה. פירוט עדכני של התנאים בביטוחים המשלימים של קופות החולים נמצאים באתר בקישור זה.
במקרה של תביעת החזר בגין חוות דעת שניה יש לוודא כי בידכם חוות דעת ראשונה כתובה מרופא מומחה (לענין זה רופא משפחה ורופא ילדים לא נחשבים כרופא מומחה). ובנוסף, טופס התביעה המלא והעת הקבלה ששולמה בגין הייעוץ.
במידה וקיים בידכם מסמך רפואי הקובע את הצורך בניתוח/תרופה/טיפול וכדו', אין צורך למלא את החלק השני של טופס התביעה (למילוי ע"י רופא), אלא די במילוי החלק הראשון וצירוף המסמך הרפואי.
לחברות הביטוח יש , בנוסף לפקס, גם כתובת מייל לשם ניתן לשלוח את טופס התביעה והמסמכים הרלוונטיים, מומלץ לשלוח במייל ולבקש אישור מסירה/קריאה, כך תדעו בוודאות שהמסמכים הגיעו ליעדם.