קבלו ביטול !
כמה קל להוסיף עוד פוליסה מיותרת – וכמה קשה לבטל אותה. בדיוק בשביל זה אנחנו כאן.
"שלום, מדברים ממוקד מרגישים בטוח. כלקוח קופת חולים כללית מגיע לך מבצע מיוחד, ישנה אפשרות חד פעמית להאריך את ביטוח הסיעוד של הקופה לכל החיים, אתה מעוניין?|
"אני חושב שאני צריך לחשוב על העניין…"
אין הרבה מה לחשוב. כל קופות החולים מציעות ביטוח סיעודי ל-5 שנים, ואני מציע לך עכשיו, ובמבצע, אפשרות להאריך את הביטוח הסיעודי לכל החיים. אתה יודע כמה זמן חיים חולי אלצהיימר ודמנצייה במצב סיעודי? אני אגיד לך, 20 שנה ויותר. אתה רוצה ליפול למעמסה על המשפחה שלך? על הילדים שלך? אין לי בעיה שתחשוב כמה שאתה רוצה. המבצע הוא עד סוף החודש שזה בדיוק עוד 3 ימים….".
כמה מאתנו קיבלו או עדיין מקבלים שיחות כאלו? הרבה מאוד. שיחות מכירת ביטוח מסוכנים או מוקדי מכירה עובדות בדיוק על 3 מוטיבים מרכזיים:
- אפקט הפחד – לנסות לעורר אצלנו זיכרון ממקרה שקרה למישהו קרוב אלינו.
- הדאגה לקרובים לנו – אף אחד מאתנו לא רוצה ליפול עליהם למעמסה.
- אפקט המחסור – המבצע עומד להסתיים ממש בקרוב.
ואחרי שכבר רכשנו, יודעים בענף כי יהיה לנו מאוד קשה לבטל. הרבה יותר קשה מביטול מנוי בערוץ כבלים או בחברת סלולר. שני הקשיים הפסיכולוגיים המרכזיים בביטול פוליסה קיימת הם:
- חוק מרפי – החשש שרגע אחרי שאבטל את הפוליסה, יקרה לי מקרה שמכוסה בה.
- הסתכלות אחורה – חשש מאיבוד כל הכספים שכבר שילמתי, לחינם.
ההתמודדות עם שני הקשיים היא פשוטה מאוד.
עם חוק מרפי מתמודדים בקבלת ייעוץ אובייקטיבי בלתי תלוי, שדואג שפוליסה אותה הומלץ לבטל, לא תפגע בכיסוי הביטוחי. ההמלצה על ביטול תהיה רק לאחר הבנה, והסבר, על קיום של כפל ביטוח או לאחר הבנה אמיתית שהפוליסה אינה נחוצה. כלומר שאין לי צורך ביטוחי בכיסוי.
ההתמודדות עם ההסתכלות אחורה היא בהבנה שברוב המוחלט של ביטוחי הריסק אין שום ערך ביטוחי נצבר. ולפיכך, אין שום משמעות למחשבות על הסכומים ששולמו עד כה. דווקא במקרה זה, הבנת הסכום אותו אתם עומדים לשלם בעתיד הקרוב ועם הביטול ייחסך מכם, מסייעת מאוד להעריך את חשיבות הביטול של הפוליסה המיותרת.
ביטול הפוליסה הוא הליך פשוט ביותר. כל חברת ביטוח כוללת באתר האינטרנט שלה קישור לביטול הפוליסה. בחלק מהחברות הוא נסתר ובחלקן יותר גלוי.
ריכזנו עבורכם מטה את הקישורים הרלוונטיים לביטול פוליסה בחברות הביטוח השונות.
שימו לב: חברת הביטוח מחוייבת לבטל את הפוליסה עד 3 ימים ממועד קבלת הבקשה. אסור לה לדרוש כל תוספות או מתן התניות מעבר לבקשת הביטול. מה שכן, סביר להניח שמעט מאוד אחרי קבלת בקשת הביטול בחברת הביטוח, תקבלו טלפון של שכנועים, הסברים (ואולי אף הפחדות) מהסוכן אשר מכר לכם את הפוליסה. זה השלב שחשוב שתהיו שלמים וברורים עם עצמכם, ותמיד אפשר לתת לו את הטלפון שלנו. מניסיון – הם לא מתקשרים…
אז שיהיה ביטול נעים.
וכדי שיהיה לך קל יותר הנה הקישורים לביטול פוליסות בחברות הביטוח-
לביטול פוליסה בהראל חברה לביטוח
לביטול פוליסה בהכשרה חברה לביטוח